זיכרון צילומי

סריקת נגטיבים בשנות ה-2000

Leave a Comment
סריקת נגטיבים

סריקת נגטיבים

סריקת נגטיבים – האם בשנות ה-2000 באמת צריך את זה?

אם נולדתם בשנות ה-90 או לפני כן, סביר שבביתכם או בבית הוריכם מסתתרים בארונות נגטיבים ישנים. נגטיבים הם פילמים – הסרטים הארוכים שכולנו מכירים מהימים שקדמו למצלמה הדיגיטלית, המכילים את התמונות שאז היה צורך לפתח. לעתים קרובות הסלילים נשמרו גם לאחר ההדפסה, ובחלוף השנים הפכו לפיסת נוסטלגיה הטומנת בחובה זכרונות אישיים ומשמעותיים, שפשוט אי אפשר לזרוק. היום, אתם יכולים לומר תודה לעצמכם על כך שבחרתם להמשיך ולהחזיק את הזכרונות האלו בארון. הנגטיבים למעשה מכילים את התמונות המקוריות באיכות גבוהה הרבה יותר מזו המודפסת, והודות להתקדמות הטכנולוגית שחלה עם השנים, על ידי סריקת נגטיבים ניתן להפיק מהם גרסה דיגיטלית של התמונות באיכות מיטבית.

תהליך הסריקה – איך זה מתבצע?

סריקת נגטיבים היא תהליך מורכב ועדין, אשר הופך פשוט למדי בידיהם של אנשי מקצוע מיומנים. בשלב הראשון, מתבצעת הכנה של הנגטיבים לסריקה. באופן טבעי, צבעם של הנגטיבים עשוי להיות דהוי לעומת צבעם המקורי, ובנוסף הנגטיבים צוברים לאורך השנים אבק, שריטות ופגמים נוספים אשר עשויים לפגוע בטיב הסריקה. על כן, יש צורך לבצע התאמות שונות טרם הסריקה. לאחר מכן, על מנת לוודא כי איכות התמונות שתקבלו תהיה הטובה ביותר, נהוג לערוך את התמונות על ידי תיקון צבעים, הגברת החדות ועוד. בסיום התהליך, תקבלו את התוצר הדיגיטלי.

כמה זה יעלה לכם?

ישנם מספר מאפיינים אשר יכולים להשפיע על העלות של ביצוע סריקת נגטיבים בחברה מקצועית. מאפיין אחד הוא כמובן סוג הפילם. ישנם סוגים מגוונים של נגטיבים אשר נבדלים אלה מאלה בצורתם, בגודל הפריים ועוד. אופן הסריקה משתנה בין הסוגים, וגם המחיר מושפע מכך. היבט נוסף המשפיע על התמחור הוא האיכות המבוקשת. חברות מקצועיות מעניקות ללקוחות את האפשרות לבחור את האיכות הרצויה, כאשר המחיר משתנה בהתאם. כאשר אתם בוחרים באיזו איכות תרצו שייסרקו הנגטיבים, חשוב שתחשבו כיצד תרצו, בעתיד, להשתמש בתמונות. איכות תמונה גבוהה יותר תאפשר לכם להגדיל את התמונה בהדפסה, לבצע בה עריכה גרפית, לצפות בה באיכות מקסימלית בצגים חדים יותר ועוד.

עוד כתבה:

סריקה של תמונות>>

למה כדאי לבצע סריקת נגטיבים

אז למה בעצם הגיע הזמן להוציא את הנגטיבים מהארון ולסרוק אותם? ראשית, בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, אך טבעי שנרצה לגבות את כל התמונות שלנו במחשב. היום, אנחנו כמעט לא עושים שימוש בתמונות מודפסות. אנחנו רגילים שכל התמונות שלנו נמצאות במחשב, מאורגנות בתיקיות ומגובות ברשת, ובאופן הזה אנחנו מרגישים שהן הכי בטוחות ושמורות לעוד שנים רבות קדימה. סביר שרבות מהתמונות שפיתחנו מהנגטיבים המדוברים כבר לא נראות כפי שנראו אז – באופן טבעי, הצבע קצת דהה, כתמים הופיעו, ופתאום הזיכרון שלנו כבר לא יפה כמו שזכרנו אותו. על ידי סריקת נגטיבים, אתם יכולים להיות בטוחים שהזיכרונות שלכם תמיד יהיו שם בשבילכם. אז האם בשנות ה-2000 יש עדיין צורך לסרוק נגטיבים ישנים שצברו אבק בארון? אין ספק שדווקא מכיוון שאנחנו בשנות ה-2000, אתם חייבים לעשות זאת.

Comments are closed

Call Now Button