זיכרון צילומי

דרכים להעשיר את סיפורי החיים עם מצגות, תמונות דיגיטליות וסרטונים

Leave a Comment

אם ישאלו אותנו בעל-פה על אדם הקרוב ללבנו, הרי שייתכן ונדע לגולל חלק מקורותיו ובשבח רב. אולם מן הרגע ובו נרצה להעלות זאת על הכתב? כאן מגיע האתגר הגדול.

הדף הלבן והריק, והדפים הממתינים אחריו, מחכים ומצפים בכיליון עיניים לסיפור מרתק, סיפור הנבנה ברצף כרונולוגי הבונה את עצמו מפסקה לפסקה, מפרק לפרק.

רבים יעידו לא רק על מחסום יצירה והשראה המונע מבעדם לפצוח במילה הכתובה, כי אם מחסור ממשי בידע על קורותיו המדויקים של אותו האדם.

יתרה מזאת, אופן ההגשה אף הוא נוטל חלק בלתי נפרד ממחשבותיו של הכותב. לרוב, כתיבת סיפור חיים תיערך כמחווה לאור גיל סמלי, אבן דרך מסוימת, דבר מה שבאמצעותו נרצה להוקיר תודה על הימצאותו של אדם מסוים בחיינו.

כאן נכיר את משמעותו והליך כתיבתו של סיפור החיים לעומקו, וכן נלמד על דרכים שונות להעשיר את הצגתו של סיפור החיים בעת האירוע המרגש.

 

מתחקיר ועד לכתיבה

 

ראשיתם של סיפורי חיים טמונה אפוא בשלב הראשוני והמרגש: שלב התחקיר ובמהלכו אנו צוללים אל תוך עולמו של האדם. התחקיר נערך יחד עם האדם אודותיו נכתב הספר וכן לעתים קרובות הוא כולל גם מחקר מקיף הפוגש אינספור מקורות מידע נוספים לרבות ראיונות עם אנשים ומקורות פורמליים ממש כמו עבודת שורשים.

חשבתם שהתחקיר הוא מלאכת מחשבת? עתה כשכלל החומר הגולמי נאסף אחר כבוד, זוהי העת למיין הכול ולהתחיל בכתיבתה של הטיוטה הראשונה. זהו שלב מרגש אף יותר שכן העבודה הרבה שעשינו לפתע הופכת לספר המתהדר בפרק אחר פרק, בעלילה וכרונולוגיה.

נכתוב, נמחק, נשנה וננסח מחדש. נערוך עריכה לשונית קפדנית ולאחריה נעמד את הטקסטים, נעצב את הספר ונעטר את הפרקים במסמכים ותמונות שנאספו עוד בשלב התחקיר.

 

הצגת הספר

 

הצגתו של הספר היא בהחלט מאורע מרגש, אך מטבעם של הדברים כי לא ניתן לבחון את הספר לעומקו בעת אירוע יום הולדת או מאורע חגיגי אחר לכבוד האדם שעבורו סיפור החיים נכתב.

בדיוק לשם כך תוכלו להיעזר בשירותים Memoriz – זיכרון צילומי. יחד איתנו נוכל לסרוק את אלבומי התמונות הנושנות באיכות גבוהה, לסרוק שקופיות, נגטיבים, להמיר קלטות וידאו ועד לאלבומי תמונות שלמים. להמיר אותם בתהליך דיגיטציה כך שיוכלו להיות מוצגים כמצגות נפלאות המסכמות את עיקרי הדברים.

הצגת הספר שנכתב עם הפרקים המובילים, סרטונים ותמונות מרגשים והכול באמצעים וויזואליים השומרים על איכות רזולוציה גבוהה.

תוכלו להציג זאת במקרן תוך שכולם נפגשים יחדיו, ותוכלו להציג את סיפור החיים בתוכנות כגון ZOOM כשישנם מוזמנים המתגוררים הרחק ומעבר לים יחד עם שיתוף מסך.

 

לשמר את סיפור החיים גם כקובץ דיגיטלי

 

לדיגיטציה של התמונות וקלטות הווידאו ישנו יתרון נוסף ומובהק; באופן הזה תוכלו להבטיח לעצמכם שכל התמונות (ואף הרבה מעבר לתמונות שהחלטתם שיופיעו בסיפור החיים) יישמרו בקפידה ולא יינזקו עקב פגעי הזמן.

קחו את סיפור החיים שלכם צעד אחד ענק קדימה, וצרו עמנו קשר. נשמח לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה.

Comments are closed

Call Now Button